Egyptair
+36 70 34 77 000 info@egyiptom-travel.hu Egyiptom-Travel Facebook Egyiptom-Travel Facebook Egyiptom-Travel Instagramm Egyiptom-Travel Instagramm Egyiptom-Travel Youtube Egyiptom-Travel Youtube Egyiptom-Travel Facebook Egyiptom-Travel Facebook

Egyptair

1

Menetrend

MS 752 Budapest – Kairó
Téli menetrend: 14:25 – 19:35 

MS 751 Kairó – Budapest
Téli menetrend: 12:00 – 14:25 

A járatok indulása tájékoztató jellegű.

 

Poggyász szabályok

Az Egyptair járatain megengedett maximális poggyászsúly és méret:

  • Kézipoggyász maximális súlya 8 kg, mérete normál kabinméret engedélyezett (55x40x23 centiméter).
  • Bőrönd maximális súlya 23 kg, a három dimenziójának az összege (szélesség + magasság + mélység) nem lehet nagyobb, mint 158 centiméter.

A 2 év feletti utasok, 1db kézipoggyászt és 1db bőröndöt vihetnek magukkal ingyenesen.
2 év alatti utasok (csecsemők) számára egy összecsukható babakocsi szállítása engedélyezett, mely maximálisan súlya 10 kg és maximális mérete 115 centiméter lehet (szélesség + magasság mélység)

 

Fedélzeti ellátás

Az Egyptair repülőgépein van fedélzeti ellátás. Hosszabb utakon például Budapest - Kairó vagy Budapest - Hurghada melegételt szolgálnak fel, üdítővel, salátával és desszerttel.
Általában két féle menü közül lehet választani. Kávé és tea ellátás folyamatos.

Rövid távon, például Kairó - Luxor ásványvizet szolgálnak fel.

Amennyiben speciális étkezési igénye van, például vegetáriánus, azt az utazás foglalásakor jelezze a megjegyzeés rovatban

 

Egyptair története

Az EGYPTAIR a világ egyik legrégebbi légitársasága, melyet 1932 májusában alapították, és ezzel a hetedik légitársaságként alapult meg a világon.

1933. augusztusban az EGYPTAIR megkezdte kereskedelmi tevékenységének működését, úgy, hogy elindította a Kairóból Alexandriába tartó járatát egy Spartan Cruiserrel, mely egy 1930-as években készült, 6-10 utas befogadására alkalmas, három hajtóműves Nagy-Britaniában gyártott szállítórepülőgép volt.

1935-ben összesen 12 de Havilland repülőgéppel bővült a flotta. A de Havilland egy angol repülőgép márka volt, melyet 1920-ban alapítottak és 1963-ig gyártottak repülőgépeket. A cég rendkívül jó minőségű repülőgépeket állított elő fából (később az építésnél alumíniumot is elkezdték használni), továbbá a változtatható állású légcsavarairól.
A második világháború alatt az egyiptomi kormány vette át a légitársaságot és egyúttal a nevét is megváltoztatták Misr Airlines-re (a Misr szó az arab nyelvben Egyiptomot jelent).

1946-ban a Misr Airlines nevet MisrAirre változtatták meg, és 10 Beechcraftot vásároltak, így amerikai gépek kerültek a flottába. A Beenchcraftot 1932-ben alapították Kansasban egy innovatív gyártó volt, mely rendkívül rövid idő alatt voltak képesek előállítani egy repülőgépet, illetve ők alkalmazták a V farok megoldását.

1949-ben tovább bővítették a flottát és vásároltak 10 db Vickers Vikinget, melyek két motoros rövid hatótávolságú brit gépek voltak, melyek már kezdtek hasonlítani a ma megszokott repülőgépekhez. Majd a következő évben a francia Languedoc repülőgépgyártó gépeit is elkezdték használni.

1960-ban a MisrAir egyesült a Syrian Airlines nevű légitársasággal, mely új identitást és megjelenést hozott. A légitársaság „United Arab Airlines-UAA” néven folytatta tovább a működését.

Az UAA Comet 4-c sugárhajtású repülőgépekkel bővítette a flottát, amellyel a Közel-Keleten az első társaság volt, amely ezeket a repülőgépeket használta.

1968-ban az UAA bemutatta a Boeing 707-320c-t, melynek szükségességét a növekvő nemzetközi forgalom és a hosszabb útvonalak indokolták. Így az UAA lett az első légitársaság a Közel-Keleten, amely Boeing 707-eseket repült.

1971-ben a MisrAir és a Syrian Airlines szétvált, aminek eredményeként létrejött az Egyptair!

2002. júliusban a 137/2002. számú elnöki rendelet segítségével az EGYPTAIR Holding Társasággá alakult összesen 7 db leányvállalattal.

2002. július 17-én az EGYPTAIR csatlakozott a Star Alliance hálózathoz, a világ legnagyobb légitársasági egyesületéhez, hogy professzionális repülést és kényelmesebb utazást kínáljon az ügyfelei számára. Az EGYPTAIR tagsága a Star Alliance hálózatban egyedülálló abban a tekintetben, hogy ez az egyetlen észak-afrikai és közel-keleti légitársaság, amely része a hálózatnak.


  2021. 07. 07.     Egyptair, Légiközlekedés, Repülőgép menentrend    Egyiptom Travel
Vendégkönyvünkből

Antal véleménye

MISZTIKUS OZIRISZ UTAZÁS - 2023
JAZ MAKADINA HOTEL
"Mikor kitaláltam, hogy Családommal Egyiptomba utazzunk, elsősorban a Nílus és az ókori emlékek megismerése volt a cél. Amikor a különböző szervezett utakat végignéztem, örültem a lehetőségnek, ... tovább
  2023. 07. 24.
IGEN,  ajánlom az Egyiptom Travel utazási irodát!
IGEN,  ajánlom a MISZTIKUS OZIRISZ utazást!
IGEN,  ajánlom a JAZ MAKADINA-t!
Fesler Dóra véleménye

HURGHADA SZÁLLÁS UTAZÁS - 2023
SEAGULL RESORT
"Kedves Mindenki! Az Egyiptom Travel szervezésével nagyon meg voltunk elégedve, bármikor bármilyen kérdéssel kapcsolatban azonnal kaptam választ. Ahogy a gépünk leszállt Hurghadában ott vártak ... tovább
  2023. 08. 09.
IGEN,  ajánlom az Egyiptom Travel utazási irodát!
IGEN,  ajánlom a HURGHADA SZÁLLÁS utazást!
IGEN,  ajánlom a SEAGULL RESORT-t!
Andi&Ákos véleménye

MISZTIKUS OZIRISZ UTAZÁS - 2024
BEL AIR AZUR RESORT
"Egy szuper körutazás, sok-sok élménnyel. Párommal vettünk részt rajta és egy 10 fős csoport tagjai voltunk, ami a végére 8-ra csökkent, ment nem mindenki csatlakozott Hurghadára. A kairói Swiss ... tovább
  2024. 03. 25.
IGEN,  ajánlom az Egyiptom Travel utazási irodát!
IGEN,  ajánlom a MISZTIKUS OZIRISZ utazást!
IGEN,  ajánlom a BEL AIR AZUR RESORT-t!
Segítségre van szüksége?
Írjon nekünk
info@egyiptom-travel.hu

vagy hívjon minket
+36 70 34 77 000

 
Blogbejegyzéseink

Luxori templom

A luxori templom Théba keleti részének legdélebben fekvő műemléke, amely a mai Luxor város központi eleme. A karnaki templomhoz hasonlóan Amon istennek szentelték, építését a 18. dinasztia korában kezdték meg – valószínűleg egy korábbi templom ...

Egyiptomi vízválság

Egyiptom akut vízválsággal néz szembe, de „Zöld folyót” épít a sivatagban - adja hírül CNN.
Kairó legkeletibb peremén az egyiptomi kormány hatalmas tavakból és parkokból álló övezetet épít a sivatag ...

Téti piramisa

Téti fáraó – aki a VI. dinasztia első fáraója volt, 32 évig uralkodott - a piramisát nem messze Dzsószer fáraó lépcsős piramisától építette fel Szakkarában. Ez a második piramis az ókori Egyiptomban, mely piramisszövegeket tartalmaz.

Kövessen minket a közösségi média felületeinken is!

Egyiptom-Travel Facebook     Egyiptom-Travel Instagramm     Egyiptom-Travel Youtube     Egyiptom-Travel Youtube
 

Egyiptom Travel Utazási Iroda


Telefonos ügyfélszolgálat:
Hétfő - péntek: 09:00 - 19:00
Szombat: 09:00 - 14:00

Sürgősség és azonnali információnyújtás esetén: 0-24
+36 70 34 77 000
info@egyiptom-travel.hu


Ügyfélszolgálati iroda:
Hétfő - péntek: 09:30 - 17:00
ELŐZETES IDŐPONTFOGLALÁS SZÜKSÉGES!
CAPITAL SQUARE Irodaház

1133 Budapest, Váci út 76. III. em.
Engedélyszám: U-001965


© 2021 Egyiptom Travel Kft. powered by mestercom  v3.6.46
Megértettem
Ez a weboldal az Ön adatainak védelmét szem előtt tartva csak olyan, technikai jellegű sütiket használ, melynek segítségével gyorsabban és pontosabban szolgálhatjuk ki Önt! :)Részletek
MUISZ tagság logója